reklama

Ako to cítim ja

Ako vidím, písať nejakú rozsiahlu politickú úvahu o voľbách nemá zmysel. Jednak ich tu je strašne veľa, jednak nie som ani taký odborník a nezanedbateľné je aj to, že tí, ktorí by sa mali nad sebou zamyslieť, prečo chcú voliť Fica - na tento blog nechodia a niektorí asi ani nevedia čítať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Prečo chcem teda napísať blog? Chcem len proste vyjadriť svoj názor. Prečo mám ja ako mladý (no, až tak úplne už nie, ale ešte stále som trochu mladá:)) človek úplne jasno, koho bude voliť a koho nebude voliť?

Vychovaná som bola vo všetkej láske, ktorú mi asi ostatní mohli aj závidieť. Rodičia sa až do smrti mojej matky milovali, moje problémy sa točili len okolo mňa, keďže existenčné ani citové problémy som nemala. Tešila som sa zo života, tešila som sa na život. Keď mi v 14tich zomrela mama, tak sa mi zrútil svet, to hej, prišli aj existenčné aj citové problémy. No ako mladý a silný človek som sa otriasla a s hlavou hore som verila v krásnu, aj keď nie ľahkú budúcnosť. Nemala som život ako rovesníci, v skorom veku som musela dospieť, začať pracovať, atď... o tom teraz nechcem písať. Pointou je, že všetko som si musela vyslovene vydrieť, pomôcť som si musela sama. No aj tak som nikdy nestratila nádej, že raz sa aj ja môžem poctivou prácou mať dobre.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Až do posledného obdobia. Posledné obdobie datujem tak 3-4 roky dozadu. Vtedy niekedy som si uvedomila, že sa zase vracia mečiarizmus a zľakla som sa, že to takto bude stále dookola. Jedného sa zbavíme a príde ďalší! Navyše, nech som v svojom živote urobila čokoľvek, tento štát mi to nevrátil, ale ešte viac ma podrazil!

Príklad jeden: Zistila som, že v tomto štáte máme povinnosti, ale žiadne práva. Keď som jedného dňa chystajúc oslavu na svoje meniny zistila, že mám zablokované účty, vysvetlenie bolo jednoduché: v roku 2009 ste nezaplatili jeden mesiac za zdravotné poistenie, tak sme vám poslali list, aby ste to uhradili, keďže ste tak neurobili, tak ste na exekúcii. To, že som list nedostala, to, že mi zablokovali kompletne všetky peniaze som mohla kričať akurát tak do vzduchu. Nikto ma nepočúval, nikto ma nevnímal, tak som darovala exekútorovi dve kilá, zaplatila splátku a chcela mať svätý pokoj. Takúto bezmocnosť pozná žiaľ veľa ľudí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Príklad dva: Tento štát sa ma pokúša zničiť! Už to je pomaly 7 rokov, čo si budujem vlastnú firmu. Začínala som od úplnej nuly, ok, tak od úplnej nuly nie, otec mi kúpil kancelárske vybavenie, stôl, stolička, polička. Za posledné roky však neustále bojujeme so štátom. Keď sme chceli prijať dohodára, zaviedli im odvody. Pre svoju firmu robíme na živnosť - videlo sa to kedysi ako najjednoduchšie riešenie - netreba ďalej písať aké to je „výhodné". Nehovoriac o tom, že tento štát ľuďom tak vymýva mozgy, že aj niektorí moji blízki známi si myslia, že ako živnostník nič nerobím a mám peniaze!!! A v neposlednom rade celej plejády komplikácii do toho prišli daňové licencie. Naša firma je občas v malom zisku, občas v strate. Prečo? Lebo chcem okrádať štát? Nie, preto, že z tej firmy žijem, jem, platím hypotéku!!!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takýchto príkladov je strašne veľa. Majú však spoločný výsledok. Závisť, nenávisť, zúfalstvo. Tieto tri slová sa posledých pár rokov stali mojimi spoločníkmi každý deň. Ale ja som taká nebola, to zo mňa spravil tento štát. Neustály boj, neustály strach.

Ja si fakt nemyslím, že mi Kiska radikálne zmení život. Ja len chcem mať zase späť svoju nádej. Ja chcem zostať v tejto krajine. Chcem tu žiť a vychovať tu svoje deti. Preto fakt dúfam, že je takých ako ja veľa a môj nachystaný kufor na vycestovanie po sobote odložím do skrine a budem mu veriť. Že mi vráti nádej:)

P.S.: Okrem toho, že mám firmu, tak pracujem sem tam aj v nejakej neziskovke. Možno som mala šťastie, ale ani v jednej neziskovke som nestretla zlého človeka! Skôr ma nadchlo, akí sú ľudia pracujúci v neziskovom sektore zapálení robiť dobro pre iných. Aj preto verím Kiskovi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže ja volím Kisku. A ako ekonóm to odporúčam aj vám ostatným:)

Karola Pavlíková

Karola Pavlíková

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som normálny mladý človek, ktorý pracuje a stále verí, že poctivou prácou sa človek môže mať raz dobre:) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu