Kto spraví logo za osem litrov?

Autor: Karola Pavlíková | 8.3.2013 o 17:48 | (upravené 8.3.2013 o 18:17) Karma článku: 10,23 | Prečítané:  946x

Včera televízia Markíza, dnes aj denník Sme priniesli informáciu, o istom Ústave informácií a prognóz školstva a jeho novom logu za 8650 eur. Ja osobne som o tejto inštitúcii nikdy nepočula, napriek tomu, že denne študujem dennú tlač. Ale pôsobím v inej oblasti v súkromnom sektore, čiže je aj dosť možné že som existenciu tohto ústavu jednoducho prehliadla.

Tento ústav ma však teraz mimoriadne zaujal. Pôsobím v oblasti grafiky, ale naše štúdio sa nešpecializuje na vytváranie loga a príslušnej dokumentácie. Preto nechcem do detailov rozoberať, čo všetko práca na logu obnáša. Nad tým nech sa rozčľujú tí, ktorí denne vytvárajú logá za oveľa menšie peniaze:)

Viem však napísať, že štandardná cena sa pri danej kvalite pohybuje v rozmedzí od 2000 do 2500 eur. Niekde viac, niekde menej. Ďalej viem takisto napísať, že časovo sa to nedá stihnúť za 6 pracovných dní. Dajme tomu, že pani, ktorá je priradená k faktúre aj objednávke je hyperaktívna a pracovala aj cez tri vianočné sviatky, čiže deväť dní. Nech sa k tomu kľudne vyjadria odborníci „cez logo", ale tiež sa mi to pri kvalitnej práci zdá veľmi málo. Naše štúdio pracuje na propagačných materiáloch dlhšie a to si nevyžaduje až takú veľkú dávku kreatívy, umeleckého cítenia a poznania organizácie.

A v neposlednom rade, na čo oslovovať štúdia a reklamky? Na umeleckých školách je veľmi veľa študentov, ktorí majú aj znalosti, aj cit, aj vedia ako. Prečo tento ústav nezadal túto úlohu študentom, napríklad formou súťaže? Som si istá, žeby sa našlo veľmi veľa záujemcov a kreatívnych nápadov.

Študenti obišli nakrátko a daná pani mala ozaj veselé Vianoce. My len krútime hlavami a pýtame sa - dokedy?

(Ešte pre porovnanie - z dostupných informácií na stránke daného ústavu. V roku 2009 bola uzavretá 15.4.2009 zmluva o dielo na vytvorenie dvoch log k dvom projektom, ich návrh, realizácia, spracovanie logo manuálu a dodania na CD nosiči tak, aby bolo možné s ním ďalej pracovať a využívať vo všetkých grafických výstupoch. Zmluva bola ukončená 31.12.2009 a cena za jedno takéto logo bolo 600 eur (dokopy 1200 eur). Tu je zmluva.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Slovenskí žiaci sa prepadli ešte hlbšie

Výsledky slovenských školákov v testovaní PISA dlhodobo klesajú.

KOMENTÁRE

Hlúpneme. Kto a kedy to zastaví?

Výprask by si zaslúžili tí, ktorí zodpovedajú za nízku úroveň školstva.


Už ste čítali?